Menu

Δραστικές δίαιτες και Δείκτης Μάζας Σώματος ! Δες σε ποια κατηγορία ανήκεις

Το καλοκαίρι βρίσκεται "προ των πυλών" και οι περισσότεροι προβληματίζονται και αγχώνονται για τα περιττά κιλά και το ανεβασμένο ποσοστό λίπους! Αυτό πολλές φορές, έχει ως αποτέλεσμα τη διαφυγή σε ανορθόδοξους και λανθασμένους τρόπους απώλειας βάρους, όπως είναι οι στερητικές και ολιγοθερμιδικές δίαιτες. Αυτό φυσικά, αποτελεί ένα τεράστιο λάθος! 

Έτσι λοιπόν, πολλοί και πολλές, στο πανικό τους να χάσουν κιλά με σκοπό την εμφάνισή τους σε κάποια παραλία, ακολουθούν κάποιο στερητικό πρόγραμμα διατροφής, που ναι μεν οδηγεί στη γρήγορη απώλεια βάρους, πόντων και φυσικά λίπους, αλλά είναι κάτι εντελώς εφήμερο !Συνεπώς, μόλις αρχίσετε να τρώτε κανονικά αντιλαμβάνεστε τη γρήγορη ανάκτηση των κιλών και αυτό έχει ως απόρροια επιπρόσθετο άγχος, νεύρα και θλίψη. 

Ακόμα, ένα λανθασμένο στερητικό διαιτολόγιο μπορεί στη μετέπειτα πορεία της ζωής σας, να οδηγήσει σε οστεοπόρωση(γυναίκες),αμηνόρροια ειδικά σε νέα κορίτσια και φυσικά σε διατροφικές διαταραχές! 

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα σωστά και από την αρχή με το ποιος θεωρείται υπέρβαρος ή παχύσαρκος και πώς θα αντιμετωπίσετε σωστά αυτή την αλήθεια για να αποκτήσετε ένα φυσιολογικό βάρος μια για πάντα! 

Έτσι λοιπόν, ο δείκτης μάζας σώματος ή αλλιώς BMI ,είναι ένας απλός τρόπος να καταλάβουμε σε τι κατάσταση βρισκόμαστε διότι ισχύουν τα εξής: 

Φυσιολογικός BMI 18-25 

Υπέρβαρος     ΒΜΙ  25-30 

Παχύσαρκος   ΒΜΙ  30-35 Πρώτος βαθμός 

Παχύσαρκος   ΒΜΙ  35-40 Δεύτερος βαθμός 

Παχύσαρκος   ΒΜΙ  40-45 Τρίτος βαθμός 

Επομένως, ο ΔΜΣ ή αλλιώς BMI που είναι το πηλίκο του βάρους μας δια το ύψος μας εις το τετράγωνο, είναι ένας απλός τρόπος να καταλάβουμε τον βαθμό παχυσαρκίας στον οποίο και βρισκόμαστε και να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα με τους εξής τρόπους: 

1)Διαιτολόγιο μόνο από ειδικό, πλήρες σε βιταμίνες, μέταλλα, πρωτεΐνες, υδατάνθρακες. 

2)Διαιτολόγιο που θα αποτελείται από πολλά μικρά snack πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς. 

3)Καθημερινή άσκηση και ψυχολογική υποστήριξη στο άτομο που πάσχει από παχυσαρκία. 

Έτσι λοιπόν, η σωστή και ισορροπημένη διατροφή μπορεί να οδηγήσει στη σωστή απώλεια βάρους και να οδηγήσει στη σωστή και πνευματική ανάπτυξη όλων μας. 

Άλλωστε, η σωστή διατροφή είναι επιλογή και όχι εξαναγκασμός !
Κατερίνα Μιχαλάκα

Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Website: goo.gl/dZwJ4l
back to top